Vraag & Antwoord

1. Met welke bloemen werk je?

Ik werk met de mooiste bloemen. Ze zijn uniek & kwalitatief sterk. Ze geven het bruidswerk een chique uitstraling. Ook probeer ik zoveel mogelijk bloemen te gebruiken die duurzaam zijn & en in Nederland worden geteeld.

2. Hoelang blijven de bloemen goed?

De bloemen dienen voor jullie bruiloft de gehele dag goed te blijven, mits de weersomstandigheden goed zijn. (& deze op water staan) Extreme temperaturen? Hiervoor geef ik je op voorhand tips. Helaas kunnen we in deze gevallen nooit voorkomen dat de bloemen minder worden, het blijft een kwetsbaar en levend product.

3. Heb je ook verschillende items voor de styling te huur?

Jazeker, ik heb ook verschillende items die we gebruiken bij het aankleden van de ruimtes. Denk hierbij aan, backdrops, kandelaars, kaarsen en vazen. Bij het opstellen van het stylingsplan kijken we hier ook naar, ik wil graag een zo compleet mogelijk plaatje neerzetten, dus kijken we ook verder dan de bloemen. Specifieke wensen? Ik heb heel veel leuke stylistes in mijn netwerk met een breed aanbod aan verhuur items.

4. Werk je met vaste trouwleveranciers?

Ik heb een aantal hele leuke trouwleveranciers in mijn netwerk, waar ik zeker geregeld mee samenwerk. Teamwork makes the dream work, right?
Zijn jullie opzoek naar een specifieke leverancier,? dan kunnen we samen kijken wie het beste bij jullie past.

5. Hoelang van te voren moeten wij jou boeken?

Ik raad aan om dit tussen de 12 en 3 maanden voor jullie bruiloft te doen. Zo hebben we nog genoeg tijd om samen te brainstormen, eventueel de locatie te bezoeken, alles netjes uit te werken en alle voorbereidingen te treffen. Weten jullie al eerder dat jullie mij als bloemist willen? dan kan dat natuurlijk ook.

6. Kunnen wij op voorhand al onze trouwdatum reserveren?

Willen jullie al voor het kennismakingsgesprek jullie trouwdatum in mijn agenda reserveren? dat kan! Hier vraag ik een aanbetaling van 150,- euro voor. Je hebt dan als eerste een optie voor die specifieke datum.

7. Kunnen wij een vrijblijvend kennismakingsgesprek inplannen?

Ja dat kan zeker! Leuk dat we elkaar gaan leren kennen.

 

*Wel stel ik het heel erg op prijs als jullie willen laten weten als jullie bij meerdere bloemisten langs gaan.

8. Hoelang duurt een kennismakingsgesprek?

Een kennismakingsgesprek duurt ongeveer 1,5 tot 2 uur.

9. Wanneer kunnen we een kennismakingsgesprek inplannen?

Kennismakingsgesprekken plan ik door de weeks in, dit kan middags of avonds zijn. Het is helaas niet mogelijk om een kennismakingsgesprek op zaterdag of zondag in te plannen, ivm de bruiloften.

Wil je een kennismakingsgesprek inplannen voor het volgende jaar? dat kan zeker, dit kan het hele jaar door online of jullie zijn van april t/m oktober van harte welkom bij mij in Amersfoort.

10. Werk je met een minimale besteding?

Ja, ik werk met een minimale besteding vanaf 1250,- euro excl. leveringskosten. Hierdoor kunnen wij jullie altijd voorzien van de beste kwaliteit bloemen en de mooiste uitstraling. Voor dit bedrag heb je een basis aankleding voor jou bruiloft.
(prijs is afhankelijk van seizoen, kleuren & soorten bloemen)

11. Kunnen wij ook samen een locatie bezoek plannen?

Ja, we kunnen zeker samen een locatie bezoek plannen. Dit doen we vaak voor grotere bruiloften, met bijvoorbeeld veel bloemen en of installaties. Zo kunnen we samen kijken wat het mooist tot zijn recht komt op de trouwlocatie en in de verschillende ruimtes.

 

* We rekenen hiervoor een kilometervergoeding van 0,50 per km + een starttarief van 25,- euro + een uurtarief van 50,- euro.

12. Bezorg je de bloemen op locatie?

Ja, ik bezorg jullie bruidsbloemen op de gewenste locatie. Je kunt dus bij mij geen bruidsbloemen ophalen. Ik wil graag de beste kwaliteit leveren en daarbij hoort ook het neerzetten & het af-stylen van de bloemstukken.

13. Wat zijn de bezorgkosten?

De bezorgkosten bedragen 0,50c per kilometer + een starttarief van 25,- euro.
Dit word berekend over de heen & terugreis.

 

*Voor lange afstanden, boven de 100 km rekenen we nog een uurtarief van 50,- euro.

14. Hoelang is de offerte geldig?

Een offerte is kosteloos, maar is wel maar 14 dagen geldig. Dat betekend dat na die 14 dagen wij de afgesproken prijzen en of afspraken kunnen laten vervallen.

15. Wat zijn de betalingsvoorwaarden?

Akkoord offerte, vraag ik een aanbetaling van 50% voor. +/- 3 maanden voor de bruiloft dient het gehele factuurbedrag voldaan te zijn.

 

* Uit ervaring weet ik dat bruidsparen heel druk zijn de weken voor & na de bruiloft, daarom werkt het het fijnst om dit allemaal op voorhand geregeld te hebben, zodat je deze zorgen niet meer hebt.

16. Hoeveel contact momenten zijn er?

We hebben 3 officiële contact momenten. Dat is het kennismakingsgesprek, 1 maand voor de bruiloft de laatste belangrijke informatie doornemen & op de bruiloft zelf, om natuurlijk al het bloemwerk af te leveren. Daartussen in heb we nog verschillende mail momenten en kunnen we elkaar altijd bellen of appen met vragen of informatie.

 

Heb je behoefte aan meer contact momenten? dan kan dit natuurlijk altijd.

17. Betalen we borg?

Als jullie items van mij huren/lenen, dan betalen jullie hier borg over. Dit bedrag word ingehouden mits de items niet worden teruggebracht of als er items prongelijk kapot zijn gegaan of zijn beschadigd. Als alles netjes retour is gekomen word dit bedrag aan het einde van het kwartaal teruggestort.

 

*Huur items dienen schoon & onbeschadigd binnen 3 dagen retour te zijn gebracht. Gebeurd dit niet dan houden wij ook hiervoor de borgkosten in.

18. Social Media & Website foto's

Alle foto’s die je tegen komt op mijn social media & website etc. is eigen werk. Deze foto’s hebben wij met toestemming van bruidspaar & fotograaf geplaatst. Ben je benieuwd naar wie de fotograaf is? stuur gerust een berichtje of kijk bij ”portfolio”.

 

*Ik ontvang heel graag na de bruiloft foto’s waar de bloemen op terug te zien zijn, hiermee kunnen wij andere bruidsparen inspireren & laten zien wat er allemaal mogelijk is.